ProMotor continuă discuția cu Poliția Română. Cu această ocazie vom afla cum se conduce corect pe autostradă.
Echipa ProMotor continuă să afle tot mai multe informații din discuțiile cu oficialul Poliției Române. De această dată, subiectul principal este modul în care ar trebui să abordăm condusul pe autostradă.
În ultima vreme s-a putut observa că românii au anumite dificultăți în a circula pe astfel de drumuri de mare viteză. Unii sunt grăbiți și încearcă să treacă de cei din față, fie cu presiuni sau semnale luminoase. Cum ar trebui să răspundem la flash-urile șoferilor agresivi?
În primul rând, pe autostradă se circulă pe prima bandă, cea de a doua fiind folosită pentru depășiri. Legat de flash-uri, a fost introdusă o prevedere care sancționează astfel de comportamente. În caz că facem o depășire, iar un alt șofer ne presează cu flash-uri, ar trebui să ne păstrăm calmul. Nu ar trebui să bruscăm comenzile mașinii, să ne continuăm depășirea, după care revenim pe prima bandă. Nu trebuie să dăm atenție celui din spatele nostru, deoarece atenția noastră trebuie să se concentreze asupra mașinii din fața noastră, pentru a evita orice pericol.
Principala cauză a accidentelor este nepăstrarea distanței față de mașina din față.
Atât motocicliștii, cât și conducătorii auto trebuie să respecte aceleași drepturi și obligații. Sfatul pentru aceștia este acela că dacă se deplasează împreună cu prietenii, să păstreze o distanță între ei. După anumite perioade de timp, ar trebuie să facă și câte o pauză.
Au fost cazuri destule în care șoferii au fost prinși conducând cu viteze de peste 200 km/h pe autostradă. De ce nu ar trebui să conducem cu asemenea viteză?
Sancțiunile pentru șoferii care performează astfel de acțiuni pot fi cuprinse între 9 și 20 de puncte de amendă. De asemenea, le-a fost suspendat dreptul de a conduce autovehicule timp de 90 de zile. În urma unei modificări legislative, dacă a fost depășită viteza legală cu peste 70 km/h, se mai adaugă 30 de zile, pentru un total de 120.
Probabil că principalul factor este inconștiența celor care se află în spatele volanului.